Tuesday, April 7, 2009

活跃学生=问题学生??

Posted by Susan Ong at Tuesday, April 07, 2009
梁同学是位非常活跃的学生,
以前在补习中心就曾教导过他。
对他的印象不是很好,
因为他曾于补习中心打哭过其他小孩。
当知道我会在学校再次教导他,
心里难免有些不是滋味。
在学校,他一样是很多话。
可是他的成绩并不差。
我所给他班的功课,
他都有做完。
渐渐地,我对他有些改观。
原来他只是活跃了些。
他根本不算是位问题学生,
其实,我应该把它归类成好学生呢!
他会在我发问问题时举手回答。
他会在班上以外,大大声地向我请安。
“哈哈哈,Susan老师,午安!!”
初到这有点陌生的地方,
有位学生常脸带笑容地向我打招呼,
心里总会有些暖暖的。
梁同学,老师替你加油喔!~
^-^

3 comments:

玉=Jade on April 9, 2009 at 9:55 AM said...

Girl, a bit confused. You are a full time MBA student and a teacher at the very same time? No clashes of timetable?

Susan Ong on April 9, 2009 at 8:48 PM said...

hehe, luckily no clash with my timetable. I study on morning (9am-12pm) and teach on afternoon (12.30pm-6.40pm). So always have to settle my lunch in primary school. :)

玉=Jade on April 14, 2009 at 7:30 PM said...

Good then, can earn $$ at the same time :)

Post a Comment