Wednesday, August 19, 2009

男人女人

Posted by Susan Ong at Wednesday, August 19, 2009
有些男人尽量做绅士,对女子百般呵护;
有些男人很怕吃亏,一直要求公平,对女子毫不让步。
这两种男人都不难被发现,
他们就在你我身旁。

曾经有位男性朋友,出门从没主动说要驾车,而且要求女子驾车。
我问为什么你不驾呢?他说,“我不喜欢驾车,况且,男子女子不一样是人?为什么要我驾车呢?”……我当场无言以对。



在要求男女平等的社会里,
无可否认,女子应该独立自主。
可是,男士们,
有风度的男子,会在女子们想起他们时,他们的头上永远都有着一圈光环?
没风度的男子呢?……多看一眼都会让女士们觉得浪费力气。
或许有些人觉得我不需要头上有光环,她又不是什么天香国色,也不是我的女朋友,为什么要对她那么好?

可是,尽管撇开男性女性的关系,
就算朋友之间,我们偶尔吃亏点,不重要吧?
有否想过“你敬我一尺,我敬你一丈”这句话?
对一个人好,那个人是感受得到的。
将来也许在你有需要时,他就是那个伸出手的人。
互相尊重,是生活的上上策。

3 comments:

Mike on August 19, 2009 at 10:11 PM said...

fair or not fair....who to decide? A very controversy topic. You can say Girls want a fair world.....so when society gives it...problem also arise like..
If it is a fair world? Why got ladies night? Why got ladies special? Why the word "Ladies first" existed? So why existed sexist that boys got to do field, construction and heavy task whereas girls are better in HR and admins?

So is a neverending arguement....like which is first? Egg or chicks?

Jocelyn on August 19, 2009 at 10:44 PM said...

这么深奥的问题。。

Susan Ong on August 20, 2009 at 12:14 AM said...

oh... i am not arguing about fairness among boy and girl. I know there is no exact fairness between boy and girl.

I am writing about the personality of guy and what girls will think about for different types of guy.

We should respect and tolerate each other.

Post a Comment